آخرین گزارشات از تلاش‌های امدادگران برای انتقال پیکرهای پیدا شده به پایین کوه

بخش گوناگون: با گذشت چهار روز از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری آسمان در ارتفاعات دنا روز گذشته نخستین گروه از پیکرهای مسافران به پایین کوه منتقل ولی به علت شرایط نامساعد جوّی، عملیات جستجو فعلاً متوقف شده است.
*معاون عملیات هلال احمر: امدادگران پیکرهای پیداشده را به پایین کوه رساندند
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تیم 40 نفره دیروز صبح به قله صعود کردند که باتوجه به شرایط بد آب و هوا، امکان عملیات ندارند و به دنبال آن هستند که جان‌پناهی را پیدا کنند تا شب را در قله بمانند.
"شاهین فتحی" عصر دیروز در جمع خبرنگاران در محل حادثه سقوط هواپیما اظهار کرد: در دهانه کوه‌های دنا هستیم و دیروز صبح تیم‌های عملیاتی که از هلال احمر، فدراسیون و ارتش بالای کوه بودند، برخی از قسمت‌های پیکرها را جمع کردند.


وی افزود: شرایط در محل حادثه سخت است و برف و باران کولاک شدید وجود دارد؛ تا نزدیکی ظهر امکان عملیات مقدور نبود و مقداری که جمع‌آوری شده بودند را از مسیرهای مختلف به پائین منتقل کردند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: دیروز صبح از مسیر سی‌سخت هم حدود 40 نفر را به منطقه اعزام کردیم که حوالی ظهر به منطقه رسیدند، اما کولاک شدید امکان عملیات را مشکل کرده بود و به دنبال پیدا کردن جان‌پناهی هستند تا اگر بتوانند در محل بمانند وگرنه مجدد به پائین بازگردند.
وی مطرح کرد: امدادگرانی که سه شنبه شب را در محل حادثه حضور داشتند، به همراه قطعاتی که از اجساد جمع‌آوری کرده بودند، به سمت پائین حرکت کردند و تیمی که صبح به قله اعزام شده است، به محل حادثه رسیده‌اند و به دنبال پیدا کردن جان‌پناهی هستند که در آن منطقه بمانند.
*استاندار کهگیلویه و بویراحمد: اولویت، سرعت دادن به انتقال اجساد جانباختگان سانحه هوایی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از کشف محل سقوط هواپیما، اولویت، سرعت دادن به انتقال اجساد جانباختگان است.
"علی محمد احمدی" افزود: منتظر بودیم که هوا بهبود پیدا کند و بتوانیم از طریق بالگرد و هلی کوپتر به محل حادثه برسیم و اجساد را به پایین منتقل کنیم، اما بدلیل نامساعد بودن شرایط جوی، این امکان برای ما وجود نداشت.
وی افزود: برنامه‌ریزی کردیم از دو جبهه "پادنا" و "کوه‌گل" سی سخت این ماموریت را دنبال کنیم و یک پایگاه عملیاتی راه انداری کردیم.
"احمدی" خاطرنشان کرد: دیروز صبح یک اکیپ 150 نفره متشکل از 30 تیم 5 نفره بصورت پیاده به محل اعزام کردیم و سالم به منطقه رسیدند. اگر شرایط مساعد شود آرام آرام اجساد را به سی سخت انتقال دهیم.
وی یادآور شد: وضعیت هوا مه آلود است و بارش برف و برودت هوا را در منطقه را داریم اما مردم محلی، کوهنوردان و امدادگران با تلاش حدود 7-8 ساعته پیاده روی در برف و صخره‌های صعب العبور به منطقه رسیدند.
*احتمال سرمازدگی تیم‌های امدادی در محل لاشه هواپیما
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به احتمال سرمازدگی تیم‌های امدادی در محل لاشه هواپیما، گفت: در منطقه عملیات، یک فروند بالگرد و 10 آمبولانس به منظور پشتیبانی درمانی تیم‌های امدادی در نظر گرفته شده است.
"مجتبی خالدی" در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین جزئیات یافتن اجساد سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج اظهارداشت:کوهنوردان سه شنبه شب در دمای منفی 30 درجه حضور داشتند و برودت هوا در ارتفاعات باعث کندی عملیات شده است.
وی با بیان اینکه این شرایط ممکن باعث سرمازدگی تیم‌های امدادی شود که خطر آفرین است، گفت: قرمزی ساده پوست، سوزن سوزن شدن انگشتان دست و پا، رنگ پریدگی، از علائم اولیه سرمازدگی است که به مدیران امدادی اطلاع داده شده است.
*استاندار اصفهان: پیکرها با کول کردن به سمت سی سخت منتقل می‌شوند
استاندار اصفهان گفت: 32 پیکر پیدا شده است و باید این پیکرها از طرف سی سخت یا با کوله یا به صورت کول کردن جا به جا شوند.
"محسن مهرعلیزاده" اظهار کرد: قله‌ها پوشیده از ابر و مه است و تیغه‌های کوه از سمت اصفهان کمی سخت هستند، اما از طرف سی سخت کوه هموارتر هست. دیروز 70 نفر نیرو جایگزین نیروهای شامگاه گذشته می‌شوند تا عملیات سرعت بهتری پیدا کند.
هوا در ارتفاعات مساعد نیست و برنامه ریزی این بود که دیروز با بالگرد انتقال صورت گیرد، اما به دلیل مه و ابرناکی این مهم امکان پذیر نشد.
استاندار اصفهان ادامه داد: شیب 70 درجه منطقه برای کوهنوردان هم مشکل است، اما به هر حال باید عملیات اجرایی شود.
*بارش خفیف برف و باران در محدوده سقوط هواپیما
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوّی محدوده هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج گفت: شاهد بارش خفیف برف و باران در ارتفاعات دنا هستیم. جنوب منطقه بارش نداشته اما از عرض‌های شمالی‌تر بارش‌هایی گزارش شده است.
"احد وظیفه" در گفت‌وگویی اظهار کرد: در منطقه دنا از نیمه دیشب تا قبل از ظهر امروز (3 اسفندماه) فعالیت سامانه بارشی افت می‌کند.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد در منطقه دنا گفت: این منطقه به دلیل موقعیت کوهستانی دارای شرایط ویژه‌ای است که احتمال بروز کولاک در این منطقه وجود دارد.
به گفته وظیفه، از امروز بعدازظهر به‌صورت موقت بارش‌هایی را خواهیم داشت که شدت بارش خیلی قابل توجه نخواهد بود، اما تشدید بارش از روز جمعه تا شنبه (4 و 5 اسفندماه) صورت خواهد گرفت و موج اصلی وارد می‌شود و مقدار و حوزه بارشی گسترده خواهد شد و بر ضخامت ابرها اضافه می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان گفت: کاهش دما پیش‌بینی‌نمی‌شود و شرایط دمایی مشابه دیروز خواهد بود. به طور کلی نوسان دمایی، زیاد نخواهد بود.
*فرانسوی‌ها به محل سقوط هواپیما می‌روند
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشور، سه نفر از کارشناسان فرانسوی کمیته بررسی سانحه و چهار نفر از کارشناسان فرانسوی کمپانی سازنده هواپیما خبر داد.
"رضا جعفرزاده" در گفت‌وگویی با اشاره به ورود تیم فرانسوی برای بررسی سانحه هوایی اخیر، گفت: سه نفر از کارشناسان این تیم به همراه چهار نفر از افراد کمپانی سازنده هواپیما که آن‌ها هم فرانسوی هستند و مدیرکل دفتر بررسی سوانح قرار است از محل سانحه بازدید کنند تا بعد از آن کارهای کارشناسی آغاز شود.
وی در مورد هدف برگزاری جلسه مذکور توضیح داد: هدف این جلسه بررسی فنی و تخصصی علت سانحه است. در این راستا زمانی که جعبه سیاه هواپیما پیدا شود تحویل تیم کارشناسی داده خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج آخرین گزارشات از تلاش‌های امدادگران برای انتقال پیکرهای پیدا شده به پایین کوه تحلیل سیاسی هفته دو یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و اسپانیا امضا شد وزیر بهداشت: هیچ افزایش قیمت دارو نداشته ایم رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: برخوردهای خشونت آمیز و اهانت به پلیس را به هیچ وجه تحمل نمی‌کنیم میدل ایست آی: 1000 سرباز پاکستانی برای حفاظت از خاندان سلطنتی به عربستان اعزام شدند هشدار مجدد یک روانپزشک به مقامات آمریکایی: ترامپ فرد خطرناکی است آرام‌های خشن! بنیاد ملی نخبگان: آمار بالای مهاجرت نخبگان ایرانی شایعاتی مغرضانه و بی‌اساس است رئیس جمهور 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد معاون وزیربهداشت: 90 درصد مردان ایرانی الگوی تغذیه مناسب ندارند با اشاره به تنش در روابط ریاض و برلین الجبیر: آلمان نباید با عربستان مثل توپ فوتبال برخورد کند مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج